Rekrutacja nowych pracowników to proces czasochłonny. Oczywiste jest, że pracodawca chciałby zatrudnić jak najlepiej wykwalifikowanych ludzi w jak najkrótszym czasie. Aby to sobie ułatwić, warto zapoznać się z najskuteczniejszymi sposobami pozyskiwania kadr.
Potocznie zwany „pośredniakiem” Urząd Pracy posiada narzędzia wsparcia dla pracodawców zatrudniających osoby zarejestrowane jako bezrobotne. Dysponuje on środkami z Funduszu Pracy, które pozwalają obniżyć koszty firmy związane ze stanowiskiem. Możliwe jest uzyskanie dofinansowania do organizacji miejsca pracy, refundacja składek na ubezpieczenie społeczne czy pozyskanie kandydata na bezpłatny staż. Warunkiem skorzystania z profitów oferowanych przez m.in. PUP Poznań jest zapewnienie pracy kandydatowi na wskazany czas.
Na wirtualnym rynku bez trudu można znaleźć portale ogłoszeniowe – są takie, które zawierają w sobie ogłoszenia wszelkiego typu, są i specjalizujące się stricte w rekrutacji dla konkretnych branż. Pracodawca może dodawać anonse bezpłatnie, zapłacić za ich promocję lub wykupić abonament. W przypadku ostatniej z wymienionych opcji wraz z ogłoszeniem można nabyć usługi wsparcia i promowania, które pomogą w wyróżnieniu treści i szybszym znalezieniu ludzi do pracy. Innym źródłem rozprzestrzenienia informacji o naborze mogą być media społecznościowe – masowe lub specjalizujące się w dziedzinie zatrudniania.
Z zewnętrznych firm rekrutujących warto korzystać zwłaszcza w przypadku zatrudniania na stanowiska specjalistyczne. Pozwala to odciążyć firmę od wieloetapowej rekrutacji wyłaniającej najlepszych potencjalnych pracowników. Firmy rekrutacyjne lub agencje pracy mogą znaleźć także osoby nieposzukujące aktualnie pracy, ale będące doskonałymi specjalistami w swojej dziedzinie i zaproponować im zmianę zatrudnienia na korzystniejszych warunkach. W efekcie pracodawcy przedstawiane są wybrane kandydatury spełniające jego wymagania.
Metod pozyskiwania nowych pracowników jest wiele. Na uwagę zasługuje choćby rozwijający się w Polsce system poleceń pracowniczych czy ogłoszenie w prasie lub na portalach branżowych. Pracodawca powinien prześledzić rynek i jego możliwości nim zdecyduje się na konkretny sposób rekrutowania.
Sprawdź nasze pozostałe usługi:
Działamy na terenie następujących miast:
Poznań, Łódź, Warszawa, Szczecin, Opole, Lublin, Kraków, Gorzów Wielkopolski, Nowy Sącz, Bydgoszcz, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Katowice, Kielce, Rzeszów, Wrocław.