Utrzymanie czystości w pracy, a przepisy BHP

Przepisy BHP nie cieszą się dobrą prasą, przez co się traktowane z przymrużeniem oka zarówno przez pracodawców, jak również pracowników. Niestety takie podejście może mieć zgubny wpływ nie tylko dlatego, że zwiększa ryzyko wypadków, ale też może powodować ochłodzenie atmosfery w pracy, kiedy pracownik odmówi wykonywania swoich obowiązków w oparciu o przepisy BHP. W takiej sytuacji zapewne obie strony będą czuły się niekomfortowo, co może zarówno eskalować dalsze konflikty w pracy, jak i doprowadzić do poważnego sporu, nawet z zaangażowaniem Państwowej Inspekcji Pracy. Jak więc tego uniknąć?

Dobry szef dba zarówno o pracowników, jak i o miejsce pracy

Dzisiaj przy wyborze nowej pracy ludzie kierują się już nie tylko zarobkami, ale także tym, jaka w panuje w niej atmosfera, czy jest schludnie i czysto, czy osoby zatrudnione mają dla siebie przestrzeń wspólną, w której mogą odpocząć i porozmawiać z innymi pracownikami. Ludzie chcą się po prostu w pracy czuć dobrze, co jest zrozumiałe biorąc pod uwagę ilość spędzanego w niej czasu. Dbanie o czystość w przestrzeniach wspólnych to wedle prawa obowiązek pracodawcy. Zatrudniający więc powinien rozważyć możliwość wynajęcia firmy, która wspomoże go w konieczności regularnego dbania o higienę w miejscu pracy.

Trzeba jednak pamiętać, że chociaż utrzymanie porządku będzie należało do wynajętej firmy, to w świetle prawa nadal jest to obowiązek pracodawcy. Oznacza to, że w razie jego niedopełnienia to pracodawca będzie ponosił konsekwencję zaniedbań. Należy więc poświęcić chwilę, aby sprawdzić zarówno opinie o danej firmie, jak i dopasować jej ofertę do zarządzanego przedsiębiorstwa (w kontekście jego wielkości, liczby pomieszczeń wspólnych itd.), aby mieć pewność, że inwestycja przyniesie oczekiwany efekt i najlepsza będzie właśnie wybrana ekipa sprzątająca Warszawa ma tutaj najwięcej do zaoferowania przez wzgląd na dużą ilość znajdujących się w niej biur i korporacji, dzięki temu właśnie tutaj najłatwiej będzie dostosować firmę sprzątającą do potrzeb prowadzonego przedsiębiorstwa.

Bezwzględne obowiązki pracodawcy

Należy do nich nie tylko utrzymanie w czystości przestrzeni wspólnych, do których należą także korytarze, kuchnia i toalety, ale także zapewnienie odpowiedniej wymiany powietrza, zabezpieczenie przed wilgocią i czynnikami mające szkodliwy wpływ na zdrowie znajdujących się w pomieszczeniu osób. Warto więc zauważyć, że niemożliwym jest więc skuteczne prowadzenie biznesu i dbanie o miejsce pracy bez profesjonalnej pomocy. Wykorzystywanie natomiast do tego pracowników nie tylko mija się z celem ich zatrudnienia, ale jest po prostu niezgodne z prawem.

 

Sprawdź nasze pozostałe usługi:

Działamy na terenie następujących miast:

Poznań, Łódź, Warszawa, Szczecin, Opole, Lublin, Kraków, Gorzów Wielkopolski, Nowy Sącz, Bydgoszcz, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Katowice, Kielce, Rzeszów, Wrocław.

Przeczytaj inne artykuły: